Monday, March 20, 2017

DIY NZ Trip Day 6

Invercargill - Dunedin


Today suppose dari Invercargill ke Bluff (paling hujung south island) tapi disebabkan beberapa faktor, kami decide straight forward ke Dunedin ikut jalan singkat. Tak payahlah g tengok penguin sebab dah tengok masa kat Gold Coast dulu. Lagi pun kena jalan dalam 40 minit, tak larat. (Syukur sangat buat keputusan ni sebab dah balik Malaysia baru tahu preggy for few weeks. Alhamdulillah) So pagi-pagi kami tengok persekitaran Invercargill Top 10 Holiday Park. Sebelum checkout, air bersih ditopup untuk kegunaan sinki dan toilet dalam caravan. Pas tu bergambar di luar holiday park. So country, patutlah udara bau kambing jer...hehehe.


Harini plan memang nak g eHayes salah satu kedai hardware yang ada museum jentera dan kenderaan lama di dalamnya. Masuk adalah percuma. Berbaloi sebab beratus dan beribu bahan pameran yang tak tertengok kami dibuatnya. Then selesai 1 jam tour (sebab parking untuk sejam jer), kami teruskan perjalanan ke Dunedin. Sempat stop beli buah dan madu by Vietnamese yg dah 11 tahun tinggal di NZ. Dunedin ni macam di kawasan tanah tinggi tapi dekat dengan pantai. Sampai di Dunedin Holiday Park awal juga sebab guna jalan dekat, so setup late lunch. Makan spagetti goreng sambil ditemani itik-itik dan burung yang pelbagai telatah. Fawwaz dan Abah sukalah melayan sebab ada seekor burung tu sangat bossy n unik kelakuannya. Mulut bising bila tak dapat makanan. Bila kita campak, slow nak ambik, tak dapat mengamuk. Persekitaran di sini nice juga. 

Petang sket kami jalan-jalan ke pantai yang berhampiran. Sejuk pasirnya. Menu malam ni lamb grill, sayur, mango (beli kar Super Value tapi tak sedap sangat). Disebabkan malam hujan, kami habiskan masa main monopoli jer. 


No comments:

Post a Comment

Camping @ Pantai Cahaya Negeri Port Dickson

Day 1 : Khamis Perjalanan ke PD bermula jam 5 petang dari Melaka. Sampai jer di PD dalam jam 6.30 petang ternampak ramai askar sedang mar...